Camí de Santiago

dimecres, de març 29, 2006

"Me voy pal Monasterio"

Avui a les 07:30 començo a caminar. És fosc i surto amb dubtes del poble... Clareja i sóc al costat del Canal de Castilla, que m'acompanya en monotonia fins al seu travessament per un pas/pnt que fa vertigen... l'aigua supura pels costats i senso que en qualsevol moment pot reventar (m'estarà entrant vertiguen en la planura inmensa de Burgos i Palencia?
A Frómista necessito una farmacia per comprar-me uns taps de silicona per les orelles, aquest cop ronquen molt a les nits els pylgryms que em diuen Bona Nit... però no tenen obert. La Caixa si que hi és i ben oberta, per cert.
Ariibo a quarts d'onze a Revenga de Campos, em fa mal el genoll dret i decideixo seure al costat d'una escultura d'un pelegrí a una plaça. Menjo quatre figues seques amb ametlles i al fer un glop d'aigua, la vista s'eleva fins localitzar la placa que li dona nom. Óstia Santíssima!!! Estic a la "Plaza Generalísimo Franco" !!! S'han curat de cop les molèsties a les cames, em surt un pet, faig un rot i apa siau!!
Migdia. Comença a ploure. Trec la capelina, estic a 2 quilòmetres de Villalcazar de la Sierga. Acelero.
veig un Hostal i entro. En Nacho (el navarrès) està parlan amb un malagueny, llicenciat en història d'art. M'el presenta, fem un "cacaolat calent" i para la pluja. rremprenen la caminada.
A les 14:00 arribem a Carrión de los Condes. Escollim el Monatir de Santa Clara.
Les monjes clarisses encara les tinc que veure i en cavi ens va atendre el jeperut de Notre-Dame. (Ho sento, jo ja m'entenc).
He fet rentada de roba general amb perill d'estendre-la i que plogui, però m'arrico. Fa vent i s'ha d'aprofitar.
Som quatre només (amb el Bulgar George) i ens "currem un sopar de por.
Parlem de la setmana Santa de les imatges, arquitectura, futbol, etapes següents... de mil coses.
Quina nit més plena, més, que se jo ! Quina nit de Camí!!